18 septembrie 2007

Cât de greu e să ai online banking în Romania

Acum o jumătate de an am avut o tentativă nereuşită să îmi activez serviciul online banking la BCR. După multe drumuri la bancă şi mulţi nervi, am renunţat. E greu să îţi setezi un serviciu de internet cu ajutorul unor funcţionare care nu ştiu ce e un browser sau care nu sunt ele însele conectate la banalul internet… Bine că în sucursala de la Iancului era un banner de 1 pe 2 m pe care scria cât de tare e E-BCR.

Şi pentru că tot am renunţat eu la BCR şi am spus tuturor ce bancă naşpa e – exemplele pot continua, nu doar cu serviciul de internet banking – şi am lăudat Banca Transilvania… că tot sunt clienta lor de ani buni, azi dimineaţă am intrat întâmplător la o sucursală BT şi am cerut să mi se activeze acelaşi serviciu. La biuro, o mademoiselle care mă întreabă unde am contul deschis.

- La Cluj, răspund eu foarte natural.
- Aaaa. Păi nu se poate. Trebuie să mergeţi la Cluj să activaţi serviciul.

STUPOARE. Nu îmi venea să îmi cred urechilor.

- La Cluj??????? Ca să activez un serviciu de internet? Internet care e şi aici şi la Cluj şi în toată lumea??? Adică pot face licitaţie, transfera fonduri de aici şi nu pot activa un serviciu? Nu aveţi fax, telefon, să comunicaţi cu Clujul???

- Vă rog să vă calmaţi, imi zice ea cu un customer service skill de nota 5. Şi se cară să verifice ceva.

Se întoarce după 10 min şi îmi spune să revin maine că trebuie să ia legatura la Cluj etc. Bălării. Că după aia trebuie cerere făcută, mai tre să mai vin odată. Etc. Ies din bancă enervată cu gandul că o să mă duc la sucursala de lânga mine unde parcă exista o spoială de training în angajaţi şi ultima dată când am fost acolo s-au comportat chiar decent.

Bine ca băncile investesc în promovare, angajează agenţii de publicitate care să dezvolte campanii, dar nu dau 2 bani pe instruirea angajaţilor. Iar când un simplu client ajunge la bancă se dă cu capul de toate bannerele cu reclamă la internet banking. De unde atâta mister cu internet banking-ul ăsta? Adică chiar e posibil să ai ditamai reclama în sucursală şi angajaţii cu titluri pompoase de “consilier clientelă” sau alt bullshit să nu ştie ce e aia internet banking? Sau am rămas eu cu mici sechele de când am fost în State şi a durat fix 3 minute să îmi scriu id-ul şi parola pe o hârtiuţă în bancă şi după 5 minute mergea totul strună. Bine că trăim în ţara asta mişto şi încercăm să o facem să meargă, iar ea ne răsplăteşte la tot pasul. Mă declar o fraieră că stau aici.