19 ianuarie 2012

supa crema de linte cu lamaie


In ultima vreme am descoperit ca nu e rau sa mai mananci si cate o supa/ciorba din cand in cand si supa crema imi place cel mai mult. Reteta pentru supa de linte am luat-o de aici, dar nu am respectat-o intru totul pentru ca... rar o fac :)) Pentru vreo 4-6 portii de supa aveti nevoie de: 

- 3 maini de linte uscata 
- 1 ceapa/praz
- 3 catei de usturoi
- 1 lamaie 
- 1 morcov
- 1 pahar de bulion
- putin ardei iute (dupa gust)
- frunze de patrunjel
- ulei

Taiati ceapa/prazul si usturoiul marunt, iar morcovii rondele. 
Puneti cateva linguri de ulei in oala si prajiti ceapa si usturoiul, usor pana incep sa isi schimbe culoarea. Turnati lintea si morcovul si amestecati pana se rumenesc putin, apoi adaugati bulionul si apa fiarta cat sa fie acoperite. Condimentati cu piper, sare si ardei iute (eu am folosit fulgi de ardei, uscati, dar si ardeiul proaspat e bun, bineinteles). Lasati sa fiarba pana cand lintea devine moale. Cand e complet fiarta, stingeti focul si adaugati sucul de la o lamaie.
Turnati aproape tot amestecul intr-un blender si mixati. Daca va place foarte cremoasa, puneti tot amestecul, daca nu, mai lasati un polonic, doua de linte intreaga.


Taiati niste frunze proaspete de patrunjel si presarati-le in bol, peste supa, impreuna cu niste ulei de masline. Savurati cu paine prajita. Mai simplu de atat nu se poate :)



Niciun comentariu: