05 iulie 2012

buongiorno roma

Roma e un oras minunat daca vrei sa vezi vestigii istorice, opere de arta despre care ai invatat la scoala sau sa te bucuri de cruciulite la Vatican. Dar pentru un foodie care de abia astepta paste si pizza, a fost o mare dezamagire. A se mentiona ca aveam in cap Sicilia unde mancarea a fost divina, deci asteptarile erau destul de mari. Roma in schimb este atat de invadata de turisti incat poti merge pe jos pana ti se taie aerul si tot nu vei gasi decat restaurante turistice. Chiar si cele care nu par turistice la prima vedere se dovedesc a nu fi prea grozave. Acestea fiind zise, micul dejun de la hotel a fost grozav :) Dati-mi prosciutto crudo si mozzarela si sunt happy happy joy joy :) 


Ok, si niste chec. Doar e vacanta, nu?


Roma parea ocupata de americani. Si pentru ca erau atat de multi, obiectivele turistice care au aparut in filme americane erau atat de pline de turisti incat nu te puteai apropia de ele. Asa ca am renuntat sa mai aruncam moneda in Fontana di Trevi, am pozat Spanish Steps, desi nu stiu cat se vad de oameni... 


Si am infruntat cu stoicism cozile de la Vatican.


Nota: coada e pozata cam de la mijloc, mai era inca pe atat in spate... 
Ne-am strecurat si prin puzderia de oameni din muzeul Vaticanului.


Dar a meritat. Cand invatam la Istoria artei in scoala generala despre operele de arta ale renasterii, nu imi imaginam ca voi vedea live atat de multe dintre ele! Asa ca a fost divin :) Vaticanul are un tezaur impresionant de opere de arta. La un moment dat iti da impresia de depozit, atat de multe sunt! Pana si iesirea din muzeu arata wow:


Alta coada a fost la Basilica Sf Paul, la capatul careia erau insirate vreo 500 de trepte. Si dupa o spirala care s-a tot ingustat pana s-au inclinat peretii la un moment dat, la propriu, nu la figurat... am vazut din cupola Basilicii orasul :)



Si biserica de sus. Vedeti omuletii aia mici, mici? Atat de MARE e. De fapt, se pare ca e cel mai mare interior de biserica, din lume.


La Coloseum era, naturally, coada. Luuuuuuunga. Dar am citit pe lonely planet ca poti merge la Forumul Roman de unde sa iei bilet combinat si pentru Coloseum. Din pacate alte sute de turisti au citit si ei, deci si acolo am infruntat caldura dogoritoare pentru un bilet. Dar am vazut si forumul si Coloseumul din toate pozitiile: de sus, de langa, pe dinauntru. Checked! 


Si printre muzee si monumente am mancat ce am gasit, adica paste, pizza si chiar si un hamburger.  Nu credeam sa comand asa ceva in Italia, dar la cat de mediocre erau pastele si pizza, am zis ca nu pot da gres cu un buger... Dar a fost ars... Bine macar ca inghetata nu au cum sa o greseasca italienii. De oriunde am mancat a fost divina :) Cea mai interesanta a fost la o terasa de pe o straduta ingusta unde ajunsesera putini turisti. Am gustat din gelato de levantica si Antica Roma cu cirese si branza. Divine  ambele. Daca ajungeti prin zona va recomand cu caldura Gelateria del Teatro.  


Am prins si meciul Italia-Spania, pe care Italia l-a pierdut... Cu o seara inainte am vazut mase de suporteri in delir, dar a doua zi nu plangea nimeni :)


Si pe langa faimoasa Trevi, Roma e plina de fantani superbe despre care inca nu s-au facut filme americane, deci le puteti vedea indeaproape fara probleme :)


Si de stradute mici si superbe cu cladiri vechi, dar bine intretinute.



Si pentru ca nicio excursie nu e excursie fara o poza iola, mai jos io la Columna lui Traian :)


All in all, Roma e un oras superb de vizitat, cu mai multe obiective decat iti poti imagina cand aterizezi. Am prins si o expozitie de Dali, care era in ultima ei zi si m-am tare bucurat. Acestea fiind zise, va doresc plimbari placute, rezervati bilete la muzee pe internet, nu faceti ca noi, si have fun! V-am pupat :)

de Salvador Dali

Niciun comentariu: