31 ianuarie 2012

briose cu portocale si faina de ovaz


Reteta asta pot sa spun ca e a mea :) Adica am adaptat in asemenea hal reteta initiala ca nu au mai ramas decat portocalele si forma de briose din ea. Deci cu o bruma de mandrie pot sa spun ca a iesit ceva bun si sanatos. Si ca sa nu va imaginati ca toate experimentele mele sunt reusite, trebuie sa recunosc ca unele nu ajung sa vada lumina internetului :)) Cum a fost niste pui stir-fry cu boabe de mustar... comestibil, dar nu genial. Dar destul cu palavrageala. Daca e o dimineata de weekend si vreti ceva dulce si cald, va recomand cu caldura (cata caldura :)) briose. Puteti sa le faceti si cu faina normala, dar eu am descoperit la Mega Image faina asta integrala de ovaz si mi-a placut gustul diferit si healthy.

Pentru 12 briose aveti nevoie de:
  • 2 oua
  • 1 praf de copt (cu sofran sau normal) - sofranul face aluatul mai colorat si imbietor :D
  • 250 g faina de ovaz
  • 1 lingurita bicarbonat de sodiu
  • un varf de sare
  • coaja de la o portocala
  • 1 cana suc de portocale (fresh)
  • 1 cana lapte
  • 100g zahar alb
Aceste fiind zise, se bat ouale, zaharul, praful de copt, bicarbonatul si sarea.

Apoi se rad portocalele de coaja si se storc de suc. Daca va ganditi ca am avut niste portocale mutant, sa stiti ca e doar iluzia optica :))

Se amesteca tot: suc, coaja de portocale, lapte si se adauga treptat faina. Compozitia trebuie sa fie moale sau turnabila - cred ca nu exista cuvantul asta :). Deci se toarna in formele de briose.

Boon. Puteti sa le lasati simple, sau .... sa adaugati fructe uscate (am pus cate una diferita in fiecare briosa, adica cele din dreapta ecranului) si bilute de ciocolata pe deasupra (cele din stanga ecranului).

Le dati la cuptorul incins bine si cat ai zice peste sunt gata :D De verificat cu scobitoarea, stiti regula, cand iese curata, sunt facute. Cele cu fructe uscate aveau cate o surpriza in mijloc, iar cele cu ciocolata deasupra erau sexy by default :)
Si uite asa aveti mic dejun de weekend si de alte zile ale saptamanii, daca rezista. La noi nu au rezistat :))

Niciun comentariu: