19 mai 2012

french toast cu amaretto si dulceata

Offtopic vreau sa va multumesc tuturor celor v-ati rupt din timpul pretios si ati votat pe gustos.ro la concurs. Nu am castigat, dar important e sa participi, nu? :)

Trecand la subiectul din titlu, daca micul dejun e cea mai importanta masa a zilei, in weekend e desfrau de-a dreptu' sau brunch cum ii spun unii. Am descoperit o reteta noua de french toast de aici. Noi ii spunem paine in ou acasa, dar cum cred ca e un regionalism si am auzit alte variante locale gen friganele, denumire care pe mine ma duce cu gandul la frigarui... o sa ii spun french toast si basta. Ce imi place la reteta asta e ca spre deosebire de reteta clasica - paine trasa in ou si prajita in muuult ulei - care este foarte grasa, versiunea noua, la cuptor, e mult mai low calorica, mai sanatoasa si mai gustoasa, lucru pe care nu il zic eu des cand vine vorba de chestii low orice. Ce e si mai fun e ca e foarte simpla, pentru ca nu stiu voi cum sunteti, dar eu cand ma trezesc dimineata nu am energia necesara sa stau mult la bucatarie.

Luati 3 oua, bateti-le cu vreo 2-3 linguri de amaretto, o jumatate de cana de lapte si o lingura de zahar vanilat, taiati painea in patratele si lasati-o la inmuiat cateva minute in oua pana cand se absoarbe tot amestecul. Putin amaretto chiar face diferenta pentru ca va avea un miros demential, credeti-ma!


Intre timp ungeti cu unt o forma de tarta si turnati painea in ou peste. Dati la cuptor vreo 10-15 minute la foc mediu-mare.

Cand incepe sa isi schimbe culoarea, sa se rumeneasca la suprafata, iar oul sa se lege si sa miroase demential toata bucataria, e gata.


Puneti dulceata peste si mancati in deriva. Perfect pentru mic dejun sau brunch, cu un fresh de portocale langa.



Weekend fericit! :)

Niciun comentariu: