20 noiembrie 2011

Viena decorata de Craciun

Wiener Christkindlmarkt sau targul de Craciun din Viena e raiul dulciurilor, podoabelor si al figurinelor de Craciun. Daca ar fi sa recreezi un basm de Craciun, de aici ar trebui sa te alimentezi: casute din turta dulce, fructe in ciocolata, fantani de ciocolata, trufe si lista ar putea continua pe multe pagini...
Nu lipsesc decoratiile: de la figurine tematice la globuri cu foarte mult sclipici.
Iar seara totul devine foarte animat de luminite si vin fiert. Ce-i drept si la 10 dimineata avea succes vinul fiert, dar nu chiar atat de mult ca seara :)
Dar Viena nu e doar targul de Craciun. Intregul oras se pregateste de sarbatoare, vitrinele magazinelor sunt deja de poveste :)
Iar la tot pasul se gasesc comercianti cu castane coapte care iti incalzesc si degetele si stomacul :)

Si daca tot sunteti in oras, nu ratati Naschmarkt, cea mai veche piata din Viena. E plina de tot ce ti-ai putea dori si grozava sa prinzi spiritul orasului. Noi am fost intr-o miercuri si am inteles ca sambata ar fi ziua perfecta daca te nimeresti pe acolo. Dar daca nu, nu e rau nici in timpul saptamanii.

Condimente cat vezi cu ochii, lalele in plina iarna, fructe exotice de care nici nu am auzit pana acum (am testat fructul dragonului - in stanga sus - care avea un gust similar cu kiwi).
Dar vinul fiert nu e doar in Targul de Craciun. Austricii au transformat un cartier al muzeelor intr-un loc foarte cool dupa inserat si l-au umplut cu barulete in aer liber unde se vind vin fiert, punch si alte variatiuni pe aceeasi tema. Asta da idee de promovare a muzeelor :)
Iar daca ajungeti si la vreun muzeu, in timpul zilei, va puteti incanta cu picturi de Klimt, Schiele sau reclame vechi. Voi stiati ca Opel a facut biciclete???
 
Cat despre mancare, la a doua vizita in Viena, tot nu am ajuns sa mananc snitel :)) Dar am mancat carnat ultima data, se pune nu?

Un comentariu:

Unknown spunea...

Imi place foarte mult cum au aranjat zona muzeelor, super ideea! Eu am vazut Viena, dar in ianuarie, cand era mult mai putin colorata! Arata superb gatita de sarbatori :)