25 septembrie 2011

Ultimul weekend de vara la mare - partea 1

Sau romani vizitati Bulgaria. Urmeaza argumentarul. Pai in primul rand la ei e mai ieftin, hotelurile sunt mai bune, ei chiar au servicii, plaja e mai curata, e mai putin aglomerata, nu te inghesui intre Eforie si Vama cu tot Bucurestiul sau pe scurta noastra autostrada la intoarcere duminica seara. Sa mai zic? :)

Am mai prins un weekend de inceput de septembrie caldut si insorit, A a reusit sa se arda... deci a fost soare :)) Hotelul unde am stat, in Varna, avea piscina asta foarte curatica si era al celor mai amabili oameni pe care i-am intalnit vreodata. Doi batranei zambitori si care vorbeau ok engleza.

Desi eram doar noi si inca un oaspete, au aranjat micul dejun de dimineata ca si cand ar fi fost plin de turisti, cu cate putin din fiecare fel.
Pranzul l-am luat la un restaurant pe un vapor pe plaja, Mr Baba, foarte recomandat pe Lonely Planet pentru seafood.
Pare pe apa, dar nu era. Cred ca esuase pe vremea cand erau bulgarii pirati.
Primul fel a venit din partea casei. Dap, ati citit bine, din partea casei. Cand ati patit asta ultima data in ro? Ati patit vreodata?
Branza de vaci cu paprika si ceapa + paine prajita. Bunuta.

Pentru ca am comandat creveti, iar meniul de vinuri era in bulgara... l-am rugat pe chelnerul care vorbea impecabil engleza sa imi aduca un pahar de vin alb. A zis ca doar la sticla mica au. Bun, ma sacrific, beau 2 pahare, m-am gandit eu :D. Si imi propune el o sticluta ca am zis ca vreau vin bulgaresc si nu stiam de care. Ce a urmat a fost cel mai bun vin alb pe care l-am baut vreodata. Ofer recompensa oricui face rost de el ca am cautat tot restul weekendului, dar nu am gasit de cumparat. Muscat din 2009, foarte turistic intitulat Wine of Bulgaria.

Am continuat cu un cuscus cu legume la gratar si iaurt - usor si bun bun.

Si in timp ce adia vantul pe vaporul d-lui Baba...
Au venit felurile de baza: 


Jumbo creveti la gratar, asezati pe un pat de sare
Mix grill cu sos barbecue si cartofi prajiti
Ambele feluri au fost suficient de bune cat sa nu ramana nimic in farfurii, iar desertul a fost divin de-a dreptul: brownie cu inghetata si gem de zmeura. 

Dupa o asemenea masa, care nici nu ne-a uscat la buzunare, cam 110 lei pentru doua persoane, nu a ramas decat sa trecem la plaja, deloc aglomerata dupa cum sta marturie balerinul meu mai jos :)


Niciun comentariu: