A apărut o eroare în acest obiect gadget

13 ianuarie 2013

tort de ciocolata cu ceai Earl Grey


Desi nu sunt mare fan ciocolata, mananc extrem de rar si de putina, am facut tortul asta pentru ca era ziua lui A, care e lesinat dupa ciocolata :) Am studiat in detaliu variantele din cartea Good Food si pana la urma am ales-o pe aceasta pentru ca parea tentanta si simpla :D Nu imi plac torturile pline de creme grase si tortul asta pare usor, cat de usor poate fie ceva plin de ciocolata :)) Pentru a va apuca de treaba va trebuie in primul rand o tava cu fund detasabil. Cantitatile din reteta aceasta sunt pentru una cu diametrul de 22 cm. Tortul nu are umplutura si blat, e facut dintr-o singura compozitie. Simplu :)

lapte, ciocolata, oua, unt, migdale, ceai, zahar pudra

- 2 pliculete de ceai Earl Grey (doar continutul lor)
- 100 ml lapte
- 150 g ciocolata neagra (am folosit ciocolata simpla, de menaj)
- 200 g unt
- 140 g migdale macinate
- 6 oua
- 200 g zahar pudra
- un varf de sare
- cacao (pentru decorat)
- frisca (pentru decorat)

ciocolata, unt si sare

Am pus ciocolata, untul si un varf de sare intr-o farfurie de metal, pe care am asezat-o peste o cratita in care fierbea apa. Am amestecat constant ca sa se omogenizeze. In cateva minute s-a topit.

galbenusuri, migdale macinate, earl grey in lapte cald

Apoi am separat galbenusurile de albusuri, am taiat pliculetele de Earl Grey si am pus continutul intr-o cana cu lapte fierbinte, iar migdalele le-am macinat.


Tava am uns-o cu unt si am pus hartie de copt avand grija sa fie cu vreo 3 cm mai inalta decat tava, pentru ca prajitura se va umfla. Ciocolata topita am amestecat-o cu migdalele macinate, galbenusurile si laptele cu Earl Grey. Albusurile le-am batut spuma, am adaugat zaharul pudra si apoi le-am mai batut pana s-au intarit si le-am adaugat la amestec.


Am turnat totul in tava si l-am dat la cuptor vreo 30 de minute la 160 de grade (gaz mediu). Initial s-a umflat de am crezut ca va curge afara din forma, dar din fericire nu a curs :D Hiu. Cand am scos tortul din cuptor si l-am lasat sa se raceasca in forma, s-a prabusit tot la mijloc. Deja arata ca un fiasco de tort... Dar cand l-am scos din forma am reusit sa il aduc pe tot la acelasi nivel presand usor cu o lingura pe margini. A fost un tort cu peripetii... Dar totul e bine cand se termina cu bine :D


Intre timp, pana s-a racit, am facut niste frisca din smanatana pentru frisca, batand-o cu mixerul, dar puteti la fel de bine sa folositi si frisca gata facuta, din tub. Cand a fost complet rece l-am pudrat cu cacao si l-am decorat cu frisca :D


Si am mancat cu pofta pana si eu, cel mai mic fan al cicolatei. A iesit un tort foarte bun. Merita refacut! :)

P.S. Nu stiu daca ati observat, dar tortul asta nu are faina deloc. :D How about that?

Niciun comentariu:

A apărut o eroare în acest obiect gadget